Deze reclames van Grolsch, Heineken en Amstel spatten van je scherm

Het seizoen van bingwatchen, bankhangen en bokbier drinken is aangebroken: het is herfst! Ook zijn er weer wat nieuwe pareltjes van bierreclames te zien op tv en online: Grolsch, Heineken, Amstel, Kornuit en Brand. Kijk mee en oordeel zelf welke commercial jou het meeste aanspreekt.

Door: Irene

Deze beauty moet je zien

De spanning in deze korte reclame wordt snel opgebouwd. “Dit is het seizoen. Dit is de kleur.” In een paar seconden weet Grolsch je helemaal in de herfstsferen te krijgen. Vooral dankzij de hoofdrolspeelster. Hoe tof om zo’n beauty de herfstbok te zien aanprijzen! Aan alle vrouwen en mannen bij Grolsch zeggen wij: goed bezig! Nu nog even jullie Instagram een beetje pimpen, want waarom kunnen we die herfstbokbeauty daar niet vinden?

 

Heineken klungel

Hoewel Heineken 0.0 niet de favoriet was van het panel van Vrouwen Die Bier testen, de reclame maakt ons wel aan het gniffelen. Onderweg genieten van een fris alcoholvrij biertje gaat prima totdat de man in de video gaat parkeren naast het strand en er een agent aan komt. Geen probleem om dit biertje in de auto te drinken, toch? Toch wel, maar niet vanwege het bierflesje in zijn hand: de klungel staat foutgeparkeerd. Lekker nazomersfeertje en met humor.

Hipsterbier Kornuit

De nieuwe generatie bierdrinkers (jongeren tussen 20 en 30) staat centraal bij hipsterbier Kornuit. De slogan ‘Kornuit is made of moments’ klinkt nogal vaag, maar wat is het mooi gemaakt. Een online film, videoclip en inspirerende beelden nemen je mee in de belevingswereld van de jeugdige drinker. Pizzaatje, chillen en dansen, het leven is goed en vol optimisme. Als niet meer zo nieuwe bierdrinker spreekt deze sfeer mij ook aan. Inslaan die Kornuit en kom maar op met die relax-momenten!

Niet glorieus, wel met vrouwen

Deze reclame prijst Amstel Radler aan bij de fietsende bierliefhebbers. Niet heroïsch, glorieus, episch, glansrijk of eervol, maar gewoon een verfrissend drankje als je kapot bent van het fietsen. Van eerdere commercials van Amstel waren wij niet zo gecharmeerd. Van de bekendste Nederlandse biermerken had Amstel het minste benul van het vrouwenbestaan dankzij hun “Proost, mafkees!” (ode aan de mannenvriendschap). Maar ze hebben het licht gezien en de vrouw ontdekt. Wij proosten mee!

Klotsende Brand bubbels

In de categorie van zinnenprikkelende commercials staat Brand bovenaan de lijst. De nadruk ligt op het rijke assortiment van Brand en is voor de liefhebbers die willen blijven proeven en nieuwe smaken willen ontdekken. Ik herken mij helemaal in dat profiel en ik heb de neiging om direct naar de supermarkt te sprinten om alle varianten in te slaan. Sappig fruit dat van het scherm spat, zwierige dans en veel klotsende bubbels: wie krijgt hier geen dorst van?

Wat is jouw favoriete biercommercial? Of hebben wij een grappige of mooie reclame gemist? Laat het weten hieronder of via Facebook of Instagram.

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.