Reclames waar je dorst van krijgt

Ken je die oude biercommercial nog met die slak? Met het houten bankje als racebaan en de ontspannen deuntjes van Paolo Conte. Als vanzelf ruik ik de geur van het bos en ervaar ik het ultieme gevoel van zorgeloosheid. En ik krijg dorst! Bij commercials die inspelen op de zintuigen krijg ik snel zin om een biertje open te trekken. Jij ook?? Daarom hebben we de leukste commercials voor je verzameld die je doen snakken naar bier.

Door: Irene

Slakkentempo – Grolsch

Dit is de commercial die al je zintuigen prikkelt. Grolsch trekt eerst de aandacht met de slakkenrace en bezorgt je vervolgens een ontspannen & relaxed gevoel. Leun achterover en plop die beugel maar open!

Geluid aan en genieten maar – Bavaria

Een pareltje uit de oude doos van Bavaria. Zo eenvoudig en ook zo leuk. Ben je geboren na nadat deze commercial werd gemaakt (in 1989)? Dan herken je misschien de kleurenbalk niet als verwijzing naar het testbeeld van de televisie. Maakt niet uit, gewoon kijken en vooral luisteren. Je krijgt geheid zin om zelf het glas te vullen.

“When I snap my fingers” – Dommelsch

We zien en horen de laatste tijd weinig meer van Dommelsch, maar dat was in de jaren 90 wel anders. Iedereen herinnert zich vast nog de hypnose-goeroe met zijn magische woorden “When I snap my fingers”. De deelnemers op het podium trekken zich daar weinig van aan, zij blijven liever in hun trance met hun imaginaire biertje. Het ziet er zo smakelijk uit, alsof die mannen echt een versgetapte aan hun lippen zetten. Dat doen alsof werkt aanstekelijk, ik krijg daadwerkelijk dorst.

Naar de maan – Bavaria

Nog een commercial die uitblinkt in eenvoud en wederom van Bavaria: de raketlancering. Als het aftellen begint vraag je je af waar dat flesje pils naartoe gaat. Nauwlettend hou ik het flesje in het vizier. Gaat het naar de maan? Nee natuurlijk niet, het wordt leeg geschonken in een glas. In gedachte heb ik het glas al aan mijn mond gezet.

Kat-en-muis-spel – Grolsch

Ten slotte nog een commercial die op een andere manier dorstig maakt. In eerste instantie denk je dat je naar een spannende scène uit een James Bond film zit te kijken. Via beveiligingscamerabeelden volg je een knappe, mysterieuze vrouw. De spanning loopt verder op als de beveiliger naar haar op zoek gaat. Het kat-en-muis-spel eindigt als de rollen zijn omgedraaid. Nu kijkt zij naar hem via vanuit de controlroom. Macht maakt dorstig en we zien hoe zij een Grolsch opmaakt.

Krijg jij ook dorst van deze reclames? Of weet jij meer biercommercials die de zintuigen prikkelen? Deel jouw reactie hieronder.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

w

Verbinden met %s